tisdag 22 januari 2008

Hantverk


Det här fina hjärtat har min dotter gort till mig. Hon har tovat det av ull och jag bara älskar det! Finns det något finare än barnens små hantverk? De är alltid gjorda med så mycket omsorg och tålamod!
På bilden nedan visar jag en flätad gammal potatiskorg som vi hittade i potatiskällaren när vi flyttade in. Tänk vad glad man blir för dessa fynd, det är så spännande med hus som bär på en historia. Den fina grå filten av lammull har makens mormor stickat, ett av favoritföremålen i huset!

12 kommentarer:

This is Kia sa...

Vilket fint hjärta. Den gamla potatiskorg skall du vara rädd om, den är vacker.

kramar Kia

Emmas idéer sa...

Hej
Tack så mycket. Är så kul när någon skriver.
Nu ska jag sätta mig och läsa din blogg och njuta lite av barnledigheten.

Ha en bra dag kram

Mrs M sa...

Hej! Vilken fin blogg du har, massor saker jag gillar och en del riktigt häftiga foton! :) Gillar bilden på god jul huset och trappen med solljuset... Hit kommer jag gärna tillbaka!
Klart du får länka, det är hedrande!
Kram

Linneagården sa...

Ull är ju undrbart fint. Sött hjärta & mysigt med potatiskorgen.
Kram /madelene

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Emma!
Tack för besöket & för dina rara ord! Så klar att du får länka - det är bara roligt!

Vad roligt att hitta dig - hit kommer jag gärna tillbaka! Så mycket fint!

Önskar dig en toppenfin kväll!!! Kram Jes

Lilla Blanka sa...

Nämen vilket fint hjärta din dotter gjort till dig, så mysigt!
Kram
Mia

Skatan sa...

Vilken fin gåva från dottern!

Sov gott:)

/Skatan

annaslantliv sa...

Tänk bär man får sånna fina gåvor av sina barn! Vad kul!

Hem och Lycka sa...

Å så sött och vad skickligt gjort, kanonfint! kram

Marie sa...

Vilket jättefint hjärta du fått av din dotter, det är så kul med barnens handgjorda saker. Potatiskorgen är jättevacker!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Verkstedet sa...

det var jo bare slldeles nydelig. slike ting er så verdifulle.
kjket når barnas ting blir så fine, så de virkleig kan få pryd i huset!!!!
innom og ønsker god helg.
klem fra norge

White Season sa...

Vilket fantastiskt fint hjärta, så gulligt av henne! Själv får jag teckningar än så länge... Ha en härlig helg, Kram Malin